Salgs- og leveringsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelser

 1.SIKKERHED

Hos Danfleet går vi højt op i sikkerhed, og vi varetager derfor også dine kundeoplysninger med streng fortrolighed. Data oplyst af dig i forbindelse med Danfleet er krypteret, således at det kun er os, der har adgang til disse oplysninger, vi følger alle regler inden for GDPR

2.FORTRYDELSESRET

Har du indgået en aftale med Danfleet, skriftlige kontrakt eller blot en mundligt aftale, så har du har som kunde hos Danfleet ingen fortrydelsesret.  Dette er der også en god grund til, for efter din godkendelse af aftalen, bliver der bestilt produkter hjem, booket teknikere og der bliver sat kørsel indtil denne.

3.REKLAMATION OG GARANTI

Du har altid garanti & reklamationsret på alle dine produkter, så længe du har et aktiv abonnement ved os.

Ved fejl på vores produkter, kører vi ud til jer, på et aftalt tidspunkt og retter fejlen, eller skifter enheden. Hvis fejlen er opstået igennem software eller problem med hardware, er dette uden beregning. Er GPS’en derimod gået i stykket fordi den er blevet pillet ved, efter installation, koster en ny 5495. kr. eks moms. Dette inkluderer fysisk skade på GPS’en, såsom vandskade, brug af vold, ledninger klippet over og generelt alle fysiske berøringer som ikke har været nødvendigt. Hvis der opstår fejl på enheden og det viser sig at kunden selv har afmonteret/pillet ved enheden, ryger alt garanti på denne enhed og kunden skal derfor betale for tekniker tid samt ny GPS til en værdi af 5495. kr. eks moms for den enhed som nu er i stykker.

9 ud af 10 gange kan fejlen rettes via vores online support afdeling, ring derfor gerne til os på telefon nummer 42908484

4. Opsigelse

Du kan altid opsige vores abonnement, dette sker ved at skrive en mail til info@danfleet.dk med en kort beskrivelse hvorfor du gerne vil opsige vores abonnement, hvorefter du modtager en bekræftelse på modtagelse af din opsigelses. Der er som standard (1) års opstarts bindingsperiode på din aftale, dvs, efter 1 år kan du opsige din aftalt fra måned til måned, der er ingen automatisk bindingsperiode derefter. Vi har (1) års opstarts bindingsperiode på alle vores aftaler.

Opsigelse ved år, halvår, kvatal betaling.

Er jeres virksomhed opsat med betaling pr år, halvår, kvatal, skal i give Danfleet skriftlig besked via email til info@danfleet.dk med en begrundelse, samt skal i opsige jeres abonnement inden 10 dage inden påbegyndelse på ny periode, ellers bliver i opkrævet for en ny periode som det tidligere abonnement i har oprettet.

Nederstående gælder kun virksomheder som betaler sit abonnement pr måned.

Efter opsigelse samme dag, lukkes dit abonnement ned den første i næste måned og du kan derefter ikke logge på vores system. Dvs når du opsiger dit abonnement feks den 08 i den pågældende måned, bliver du kun opkrævet for denne måned. Dette er gældende op indtil 5 dage fra månedens udgang, i hvilket tilfælde du skal betale for næste måned også.

5. Når din enhed / enheder skal returneres til os

Vi kan tilbyde at afmontere enhederne for 1499 eks moms pr stk ude på stedet, så slipper du for fragten og tiden på at afmontere dem. Vælger du denne løsning, skal afmonteringen forud betales.

Bemærk ved afmontering i weekenden eller efter kl 16:00 i hverdage, bliver der pålagt ekstra afmonterings gebyr på 995 eks moms pr stk.

Vil du selv fjerne enheden, må du gerne dette, efter godkendelse fra Danfleet, her skal du skrive til os at i gerne selv vil afmontere og i har uddannet personale til opgaven, du skal sikre dig at alt vedrørende vores produkter er med retur til os. Modtager vi enheden og kan konstatere mangler eller andre fejl ud over beskrevet fejlbeskrivelse, kan Danfleet derefter opkræve fuld erstatning af GPS enheden til 5495. kr. eks moms.

Husk, at du altid skal sende produkterne tilbage i forsvarlig emballage – helst den, du selv modtog varerne i.

Varerne tilbagesendes til følgende adresse med mærkningen

REKLAMATION – DANFLEET”:

Danfleet
Århusvej 243
Skovby
8464 Galten

6. Misligholdelse 

Misligholder du dit abonnement / dine enheder hos Danfleet på nogle måde så som, ved at betale dit abonnement for sent, efter forfalds dato eller afmontere/piller du ved vores enheder uden vores samtykke, har Danfleet den mulighed for at lukker for jeres adgang til Danfleet systemet og dit abonnement opsiges dags dato, er det inden for det (1) års bindingsperiode opkræves du for hele perioden fra den periode af det første år til slut perioden.

Derudover sender Danfleet en faktura på de installeret enheder, Danfleet har vært ude og installere for jer, som svare til 5495. kr. eks moms pr stk. I dette tilfælde ( hvor der er misligeholdes ) godtager Danfleet ikke kunden selv, at afmontere enhederne og sende dem retur til os, i vil modtag en faktura på de enheder i har fået installeret, og efter modtagelse af fakturaen, må i beholde enhederne. Fakturaen lyder på 8 dage betalings tid, og modtager vi ikke betaling fra jer inden for de 8 dage, sendes kravet til inkassoforløb og modtager vi heller ikke pengene der, tager vi sagen op i retten. Alle sager vil blive sendt til retten i Århus og blive behandlet der.

Kan der ikke betales er det vigtig du kontakter os for at få en god dialog på plads om evt. afdrags ordning.

7. Ansvarsbetingelser

Vores teknikere er professionelle og dygtige til deres arbejde. De er oftest enten udlærte mekanikere og/eller elektrikere, og har meget erfaring bag dem.

Skulle der mod forventning opstå fejl med enheden efter en installation, vil vores tekniker selvfølgelig uden beregning komme fixe problemet efter aftale tidspunkt. Men hvis i vælger uden vores samtykke, at benytte et andet værksted eller andre personer til at fixe problemet, sker dette uden vores samtykke, bortfalder alt garanti og sagen anses som ET misligeholdelse af aftale i har tegnet med Danfleet. se punkt (6)

Danfleet dækker ikke udgifter som påfalde kundens virksomhed i forbindelse med valg af andet værksted til at fixe problemet. Danfleet kan ikke holdes ansvarlig for jeres valg af værksted eller de aftaler i laver med det andet værksted, så som faktura aftale, dækning af faktura som kunden har fået fra det andet værksted.

Danfleet fraskriver sig ALT ANSVAR mht. køretøj, maskiner, trailere eller andet udstyr hvor vores teknikere har installeret, hvis og såfremt ovenstående ikke fungerer efter installation. Vi vil derimod gerne være med til at oprette fejlen, og igennem dialog finde ud af hvad der er gået galt. Vi sender derfor uden beregning en tekniker ud for at afmontere enheden, og se om denne var skyld i fejlen. Skulle fejlen dog være selvforskyldt, og have intet med enheden at gøre, opkræves vi jer for et tekniker ( fejlsøgning inkl kørsel ) gebyr på 2995 kr. eks moms pr time.

Danfleet fraskriver sig ALT ANSVAR mht, bøder som kunden får pga de ikke kan indhente data fra feks Tachograf data fra lastbiler mm. Eller hvis kunden bliver stoppet af politiet eller told, eller andet, andre personer og modtager en bøde pga fejl på bilens udstyr / enhed kan Danfleet ikke holdes ansvarlig, eller økonomisk ansvarlig.

Hvis kunden oplevere feks ( Tachograf fejl på en enhed ) og der ikke kan indhentes Tachograf data, bedes vi blive oplyst hvad for nogle enheder det omhandler og der skal efter aftale med Danfleet findes en dato og sted hvor fejlen udbedes af Danfleet, Derudover fraskriver Danfleet sig ALT ANSVAR mht til tabt Tachograf hvor kunden skulle få en bøde herom.

8. Betaling til Danfleet

Når jeres virksomhed indgår et abonnement med Danfleet, bliver jeres virksomhed som standart opsat til års betaling, ved års abonnement oprettes der IKKE automatisk trækning, kunden vil modtag en faktura på det given beløb med 8 dages betaling efter opstart med Danfleet.

Især tilfælde kan jeres virksomhed blive opsat til måneds betaling, samt bliver jeres virksomhed opsat til automatisk trækning via vores samarbejdes partner, reepay.dk som koster et håndterings gebyr på 20,- pr faktura, hver måned ud over jeres abonnement.

Ved betaling pr måned via Reepay, skal der oprettes et betalings kort, hvor Reepay sender via sms eller email jeres virksomhed et link med information i skal udfylde, efter godkendelse, bliver i automatisk trukket hver måned for jeres abonnement, samt 20,- kr i håndterings gebyr.

9. Hvem ejer enheden

Når du vælger at benytte Danfleet som din nye GPS leverandør, så LEJER du enhederne af os, du betaler et beløb for installation af GPS/enheden og derefter betaler du et beløb for det abonnement du tegner igennem os.

Vi sælger ikke løse enheder til vores kunder, men ønsker du derimod at blive forhandler kunde af Danfleet, skal du tag kontakt til os for at høre mere om dette produkt.

10. Ændringer

Danfleet ændre handelsbetingelser ensidigt